Aria
curriculară: Matematică şi Ştiinţe ale naturii
MANUALUL UTILIZAT:
Matematică, Rodica chiran, Editura Aramis, Bucureşti, 2004
Nr.crt.
|
SEMESTRUL
|
NR.ORE
|
1.
|
Sem. I
|
68
|
2.
|
Sem. al II-lea
|
68
|
3.
|
TOTAL
|
136
|
Obiective cadru ŞI DE
REFERINŢĂ:
1.
Cunoaşterea şi utilizarea conceptelor
specifice matematicii
1.1. să
înţeleagă sistemul zecimal de formare a numerelor (din zeci şi unităţi),
utilizând obiecte pentru justificări
1.2. să scrie, să citească, să compare şi să
ordoneze numerele naturale de la 0 la 100
1.3. să efectueze operaţii de adunare şi de
scădere:
-
în
concentrul 0-30, fără trecere peste ordin
-
*în
concentrul 0-100 fără trecere peste ordin.
2.
Dezvoltarea capacităţilor de
explorare/investigare şi rezolvare de probleme
2.1. să stabilească poziţii relative ale
obiectelor în spaţiu
2.2. să recunoască forme plane, să sorteze şi să
clasifice obiecte date sau desene, după criterii diverse
2.3. să sesizeze asocierea dintre elementele a
două grupe de obiecte, desene sau numere mai mici ca 30, pe baza unor criterii
date
2.4. să continue modele repetitive reprezentate
prin obiecte, desene sau numere mai mici decât 10
2.5. să exploreze modalităţi de a descompune
numere mai mici ca 30 în sumă sau diferenţă folosind obiecte, desene sau numere
*să exploreze modalităţi de a descompune
numere mai mici ca 100 în sumă sau diferenţă folosind obiecte, desene sau
numere
2.6. să rezolve probleme care presupun o singură
operaţie dintre cele învăţate
2.7. să formuleze oral exerciţii şi probleme cu
numere de la 0 la 30
2.8. să măsoare dimensiunile, capacitatea sau
masa unor obiecte folosind unităţi de măsură nestandard aflate la îndemâna
copiilor
2.9. să recunoască orele fixe pe ceas.
3.
Formarea şi dezvoltarea capacităţii de a
comunica utilizând limbajul matematic
3.1. să verbalizeze modalităţile de calcul
folosite în rezolvarea unor probleme practice şi de calcul
4. Dezvoltarea interesului şi
a motivaţiei pentru studiul şi aplicarea matematicii în contexte variate
4.1. să manifeste o atitudine pozitivă şi
disponibilitate faţă de utilizarea numerelor
4.2. să conştientizeze utilitatea matematicii în viaţa
cotidiană
PLANIFICARE CALENDARISTICĂ
Nr.
crt.
|
Unitatea de învăţare
|
Ob. de ref. |
Conţinuturi
|
Nr.
ore
|
Săpt.
|
Observaţii
|
1.
|
,,DE LA GRĂDINIŢĂ LA ŞCOALĂ”
|
Activităţi
de cunoaştere : observăm, exersăm, ne jucăm
Gruparea de
obiecte
Evaluare
predictivă
|
8
|
I
|
||
2.
|
,,ELEMENTE PREGĂTITOARE PENTRU ÎNŢELEGEREA UNOR
CONCEPTE MATEMATICE”
|
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
3.1.
4.2.
|
Orientarea spaţială şi localizarea în spaţiu
Gruparea de obiecte şi formarea mulţimilor după criterii date sau
identificate
Sortarea şi clasificarea obiectelor sau a mulţimilor după criterii
variate
Aprecierea globală, compararea numărului de elemente a două mulţimi prin
procedee variate, inclusiv punere în corespondenţă
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) - Elemente pregătitoare pentru înţelegerea unor concepte matematice
|
10
|
II
- IV
|
|
3.
|
,,NUMERELE NATURALE DE LA 0 LA 10”
|
1.1.
1.2.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Numerele naturale
în concentrul 0-10 (citire, scriere, comparare, ordonare)
ü Numărul şi cifra 1;
ü Numărul şi cifra 2;
ü Numărul şi cifra 3;
ü Numărul şi cifra 4;
ü Numărul şi cifra 5;
ü Numărul şi cifra 6;
ü Numărul şi cifra 7;
ü Numărul şi cifra 8;
ü Numărul şi cifra 9;
ü Numărul şi cifra 10;
Repet la matematică
Mă verific (evaluare sumativă)
-Numerele naturale de la 0 la 10
|
24
|
IV
- X
|
|
4.
|
,
,ADUNAREA
ŞI SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE DE LA 0 LA 10”
|
1.3.
2.5.
2.6.
2.7.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Învăţ să adun şi să scad
ü Adunarea şi scăderea cu 1;
ü Adunarea şi scăderea cu 2;
ü Adunarea şi scăderea cu 3;
ü Adunarea şi scăderea cu 4;
ü Adunarea şi scăderea cu 5;
ü Adunarea şi scăderea cu 6;
ü Adunarea şi scăderea cu 7 şi 8;
ü Adunarea şi scăderea cu 9 şi 10;
Simboluri matematice : „+”, „-”, „=”;
Adunări şi scăderi cu numere în concentrul 0-10;
Adunări şi scăderi cu mai mulţi termeni;
Probleme care
se rezolvă prin adunare şi scădere;
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) - Adunarea şi scăderea; Activităţi pentru recuperare şi dezvoltare
|
21
|
X - XIII
|
|
5.
|
,,NUMERELE NATURALE DE LA 10 LA 20. ADUNAREA ŞI
SCĂDEREA FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN”
|
1.1.
1.2. 1.3.
2.5.
2.6.
2.7.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Numerele de la 10 la 20 (formare, citire, scriere, comparare,
ordonare);
Adunarea numerelor naturale de la 0 la 20 fără trecere peste ordin
Scăderea numerelor naturale de la 0 la 20 fără trecere peste ordin
Adunarea numerelor naturale formate din zeci cu numere formate
din unităţi;
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi;
Probleme care se rezolva prin adunări sau scăderi ale
numerelor de la 0 la 20.
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) -Numerele
naturale de la 0 la 20; Adunarea
şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 20 fără
trecere peste ordin; Activităţi pentru recuperare şi dezvoltare
|
13
|
XIII - XVII
|
|
SEMESTRUL
al II-lea
|
||||||
6.
|
,,NUMERELE NATURALE DE LA 0 LA 100”
|
1.1.
1.2.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Numerele naturale de la 20 la 30 (formare, citire, scriere,
comparare, ordonare).
Numerele naturale de la 30 la 100 (formarea, citirea, scrierea,
compararea şi ordonarea)
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) -Numerele naturale de 0 la 100 Activităţi pentru recuperare şi
dezvoltare
|
8
|
XVIII – XIX
|
|
7.
|
,,ADUNAREA ŞI SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE DE LA
0 LA 30 FĂRĂ TRECERE PESTE ORDIN”
|
2.6.
2.7.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Adunarea numerelor naturale formate din zeci cu numere formate
din unităţi;
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi;
Adunarea şi scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi cu un
număr natural format din unităţi
Adunarea şi scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi cu un
număr natural format din zeci
Adunarea şi scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi
Probleme care se rezolva prin adunări sau scăderi ale
numerelor de la 0 la 30.
Repet la matematică
Mă verific (evaluare sumativă)
-Numerele naturale de la 0 la 30; Adunarea
şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 30 fără trecere peste ordin; Activităţi
pentru recuperare şi dezvoltare
|
13
|
XX-XXII
|
|
8.
|
,,ADUNAREA ŞI SCĂDEREA NUMERELOR NATURALE DE LA 0 LA 100 FĂRĂ
TRECERE PESTE ORDIN”
|
1.3.
2.5.
2.6.
2.7.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Adunarea şi scăderea numerelor
naturale formate din zeci;
Adunarea numerelor naturale formate
din zeci cu numere formate din unităţi;
Scăderea numerelor naturale formate
din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi;
Adunarea numerelor naturale formate
din zeci şi unităţi cu numere formate din unităţi;
Scăderea numerelor naturale formate
din zeci din numere formate din zeci şi unităţi;
Adunarea numerelor naturale formate
din zeci şi unităţi cu numere formate din unităţi;
Adunarea numerelor naturale formate
din zeci şi unităţi;
Scăderea numerelor naturale formate
din zeci şi unităţi;
Probleme care se rezolvă cu
operaţiile cunoscute (o operaţie sau mai
mult de o operaţie*).
Repet la matematică
Mă verific (evaluare sumativă)
- Adunarea şi
scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 fără trecere peste ordin; Activităţi
pentru recuperare şi dezvoltare
|
15
|
XXIII-XXVIII
|
|
9.
|
,,FIGURI GEOMETRICE”
|
2.2.
3.1.
4.2.
|
Figuri geometrice: triunghi,
pătrat, dreptunghi, cerc;
Exerciţii de observare a figurilor.
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) - Figuri geometrice
|
3
|
XXVIII – XXIX
|
|
10.
|
,,MĂSURAREA MĂRIMILOR”
|
2.8.
2.9.
3.1.
4.2.
|
Măsurarea lungimii cu unităţi de
măsură nestandard: pasul, palma, cotul, creionul,;
Măsurarea capacităţii cu: paharul,
lingura, cana, găleata;
Măsurarea masei prin comparaţie a
corpurilor cu alte corpuri;
Unităţi de măsură pentru timp (ora,
ziua, săptămâna, luna);
Recunoaşterea orelor fixe pe ceas;
Repet la matematică
Mă verific (evaluare
sumativă) - Măsurări cu unităţi nestandard
|
8
|
XXX – XXXI
|
|
11.
|
RECAPITULARE FINALĂ
|
1.2.
1.3.
2.5.
2.6.
2.7.
3.1.
4.1.
4.2.
|
Numerele naturale de la
0 la 100
Adunarea şi scăderea numerelor de la 0 la 30 fără trecere
peste ordin;
Adunarea şi scăderea numerelor de la 0 la 100 fără trecere
peste ordin;
Probleme care se
rezolvă cu operaţiile cunoscute (o operaţie sau mai mult de o operaţie*)
Elemente intuitive de
geometrie
Evaluare finală Operaţii cunumere naturale
de la 0 la 100
Probleme distractive
|
13
|
XXXII – XXXIV
|
PROIECTAREA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢARE
Unitatea I: ,,De la grădiniţă la şcoală”
|
Nr. ore alocate: 8 ore Perioada:15.09
– 25.09
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Surâs
de sărbătoare
|
1.1
2.1
|
þ
- Deschiderea festivă a anului şcolar
|
* explicaţia ,
conversaţia
* activitate frontală
|
Învăţarea
cântecului „Şcolărei şi şcolăriţe”
|
15.09.2009
|
|
Iată ce ştiu !
|
1.1.
1.2.
2.1
|
þ
Probă :
Colorăm folosind culoarea solicitată
|
* conversaţia,
observaţia, explicaţia, munca independentă
* fişe de
lucru,creioane colorate
|
Joc:,,Recunoaşte culoarea”
|
16.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Te
provoc să gândeşti !
|
1.1
2.1
|
þ
Jocul
asemănărilor şi deosebirilor
|
* conversaţia,
explicaţia, problematizare, exerciţii – joc
* fişă de lucru,creioane
|
Cântec: ,,Noi acum suntem şcolari”
|
17.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Cine
s-a ascuns?
|
1.1.
1.2.
2.1
|
þ
Joc: ,,Reţinem perechile” (evidenţierea
nivelului memoriei vizuale)
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizarea
* fişe de lucru,creioane
|
Joc: ,,Deschide urechea bine”
|
18.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Micul
constructor
|
1.1
2.1
|
þ
Probă: ,,Construim cu beţişoare” (căsuţa,
omuleţul, bărcuţa)
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizarea
* activitate
individuală,beţişoare
|
Jocuri de construcţie
|
22.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Ne
jucăm!
|
1.1.
1.2.
2.1
|
þ
Joc: ,,ieri - azi – mâine”/,,aici – acolo”/,,acum – apoi”
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizare
* activitate
individuală
|
Jocuri
|
23.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Ştiu
şi pot !
|
1.1
2.1
|
þ
Probă :
Trasăm după contur şi ornamentăm
|
* jocul didactic,
conversaţia, exerciţiul, observarea
* fişă de
lucru,creioane
* activitate frontală
şi independetă
|
Decorarea covorului
|
24.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Inventatorul
|
1.1.
1.2.
2.1
|
þ
Probă :
Desenăm un roboţel numai din figuri geometrice
|
* exerciţii – joc,
observarea, explicaţia, problematizarea
* activitate frontală
şi independentă,creioane,maculator
|
Desenăm
|
25.09
|
Observarea sistematică
Proba practică
|
Unitatea
II: ,,Elemente pregătitoare pentru înţelegerea unor concepte matematice”
|
Nr. ore alocate: 10 ore Perioada:28.09
– 13.10
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Poziţia
relativă a obiectelor în spaţiu
2
|
1.1
2.1
|
-prezentarea
cărţii: titlu, autori, editură, copertă pagină, ilustraţii, utilizare
-exerciţii-joc
de orientare în pagina cărţii
-recunoaşterea
culorilor
-verificarea
cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor dobândite în grădiniţă
-exerciţii de
poziţionare a obiectelor în spaţiu : stânga, dreapte, sus, jos,
deasupra, sub, interior, exterior
-exerciţii de
recunoaştere şi numire a poziţiei pe care o ocupă diverse obiecte în spaţiu
-recunoaşterea
poziţiilor unei drepte: orizontală, verticală, oblică
-desenarea
liniilor drepte în diferite poziţii
-compararea
obiectelor respectând cerinţele: înalt, scund, scurt, lung
-elemente
grafice exersate la grădiniţă
|
* explicaţia ,
conversaţia
* activitate frontală
|
Învăţarea
cântecului „Şcolărei şi şcolăriţe”
|
28.09.2009
29.09.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba
practică
|
Figuri geometrice
2
|
2.2
|
-exerciţii de
observare şi descriere verbală empirică a figurilor geometrice cunoscute
-identificarea
formelor plane în modele simulate şi în natură
-jocuri de
construcţii
-selectarea
unor figure geometrice desenate dupăcriterii date şi decuparea lor
-sortarea şi
clasificarea unor obiecte după criterii date sau identificate prin
observare ; precizarea criteriilor utilizate
-recunoaşterea formelor feţelor unor
corpuri
|
Manual
Figure
geometrice
Şabloane
Culori
Fişă de lucru
Activităţi frpntale, individuale, în
perechi
|
,,Şcoala mea” – colaj din figuri geometrice
|
30.09.2009
1.10.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba
practică
|
Mulţimi
-submulţimi
2
|
1.1
2.1
|
-sortarea şi
clasificarea unor obiecte date după criterii date; precizarea criteriilor
utilizate
-exerciţii de
identificare a elementelor unei mulţimi
-discriminarea
unor obiecte ce nu aparţin unei mulţimi date
-gruparea şi
regruparea elementelor unei mulţimi şi submulţimi
-scrierea elementelor grafice învăţate la
grădinită
|
* conversaţia,
explicaţia, problematizare, exerciţii – joc
* fişă de
lucru,creioane
|
,,Ne jucăm…cu degetele …”
|
2.10.2009
6.10.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba
practică
|
Corespondenţe
2
|
1.1.
1.2.
2.1
|
-realizarea
corespondenţei între elementele unor mulţimi prin formare de perechi
-stabilirea
relaţiei de ordine între 2 mulţimi : tot atâtea, mai puţine, mai multe
decât
-scrierea elementelor grafice învăţate la
grădiniţă
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizarea
* fişe de
lucru,creioane
|
,,Ne jucăm…cu degetele …”
|
7.10.2009
8.10.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba
practică
|
Elemente pregătitoare
(recapitulare)
1
|
2.1
2.2
2.3
|
-desenarea
liniilor drepte în diferite poziţii
-exerciţii de
poziţionare a obiectelor în spaţiu
-selectarea
figurilor geometrice după criterii date
-recunoaşterea
formei feţelor geometrice
-identificarea
elementelor unei mulţimi/submulţimi
-realizarea
corespondenţei între elementele unei mulţimi
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizarea
* activitate
individuală,beţişoare
|
Joc de rol: ,,Drumul spre şcoală”
|
9.10.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba
practică
|
Evaluare
1
|
2.1
2.2
2.3
|
-desenarea
liniilor drepte în diferite poziţii
-exerciţii de
poziţionare a obiectelor în spaţiu
-selectarea
figurilor geometrice după criterii date
-recunoaşterea
formei feţelor geometrice
-identificarea
elementelor unei mulţimi/submulţimi
-realizarea
corespondenţei între elementele unei mulţimi
|
* exerciţiul,
explicaţia, problematizare
* activitate
individuală
|
13.10.2009
|
Proba scrisă
|
Unitatea III: ,,Numerele naturale de la 0 la 10”
|
Nr. ore alocate: 24 ore Perioada:14.10
– 2.12
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Numărul şi cifra 1
1
|
1.2
|
-reprezentarea
prin obiecte sau desen a unor mulţimi cu 1 element şi8 asocierea cu
numărul 1
-citirea,
scrierea, identificarea şi asocierea cu numărul 1
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
Învăţarea
cântecului „Şcolărei şi şcolăriţe”
|
14.10.2009
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Numărul şi cifra 2
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unor mulţimi cu 2 elemente
-reprezentarea
simbolica a unor mulţimi cu 2 elemente şi asocierea cu numărul 2
-citirea,
scrierea, identificarea şi asocierea cu numărul 2
-scrierea
cardinalului unei mulţimi cu 1 şi 2 elemente
-completarea
elementelor unei mulţimi sau a cardinalului corespunzator unei mulţimi date
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor, folosind obiecte, desene
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
Cântec: ,,Mişcă vântul
frunzele”
|
15.10
16.10
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Numărul şi cifra 3
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unei mulţimi cu 3 elemente
-asocierea
mulţimii cu 3 elemente cu numărul 3
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 3
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor, folosind obiecte, desene
-exerciţii de
numărare cu pas dat înainte şi înapoi cu şi fără sprijin de obiecte
-exerciţii de
comparare a numerelor, folosind diferite reprezentări ale acestora
-jocuri cu
numere
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
Audiere: ,,Capra cu trei iezi”
|
20.10
21.10
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Numărul şi cifra 4
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unei mulţimi cu 4elemente
-asocierea
mulţimii cu 4 elemente cu numărul 4
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 4
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor, folosind obiecte, desene
-exerciţii de
numărare cu pas dat înainte şi înapoi cu şi fără sprijin de obiecte
-exerciţii de
comparare a numerelor, folosind diferite reprezentări ale acestora
-jocuri cu
numere
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
Joc: poezie,
mişcare, desen
|
22.10
23.10
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Numărul şi cifra 5
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unei mulţimi cu 5 elemente
-asocierea
mulţimii cu 5 elemente cu numărul 5
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 5
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor, folosind obiecte, desene
-exerciţii de
numărare cu pas dat înainte şi înapoi cu şi fără sprijin de obiecte
-exerciţii de
comparare a numerelor, folosind diferite reprezentări ale acestora
-jocuri cu
numere
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
Jocuri de
estimare a numărului de obiecte.
|
27.10
28.10
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Numărul şi cifra 0
2
|
2.3
1.2
2.5
2.4
|
-recunoaşterea
mulţimii vide ca mulţime fără nici un element
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 0
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers
-jocuri cu
numere
|
Manual
Planşă model
Jetoane
Activitate
frontală, individuală
|
,,Florile mele” - desen
|
29.10
30.10
|
Proba orală
Probă scrisă
|
Ce
ştim şi cât ştim?
Numerele
naturale 0,1,2,3,4,5
1
|
1.1
2.1
|
-exerciţii practice de
constuire a unor mulţimi cu cinci elemente;
-exerciţii de asociere
a mulţimii cu n elemente cu numărul n:
-citirea, scrierea,
recunoaşterea cifrei n (n=0,1,2,3,4,5)
|
* jocul didactic,
conversaţia, exerciţiul, observarea
* fişă de
lucru,creioane
* activitate frontală
şi independetă
|
Cântec: ,,Cinci raţe înotau”
|
10.11
|
Proba scrisă
|
Numărul şi cifra 6
2
|
1.2
2.3
2.5
|
-identificarea
unor mulţimi cu 6 elemente
-asocierea
mulţimilor cu 6 elemente cu numărul 6
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 6
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
comparare a numerelor folosind diferite reprezentări ale acestora
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor folosind diferite procedee
|
Manual
Planşă model
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
|
Cântec: ,,Eu sunt un elev de şcoală”
|
11.11
12.11
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Numărul şi cifra 7
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unor mulţimi cu 7 elemente
-asocierea
mulţimilor cu 7 elemente cu numărul 7
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 7
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
comparare a numerelor folosind diferite reprezentări ale acestora
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor folosind diferite procedee
|
Manual
Planşă model
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
|
Audiere:
,,Albă-ca-Zăpada”
|
13.11
17.11
|
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Numărul şi cifra 8
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unor mulţimi cu 8 elemente
-asocierea
mulţimilor cu 8 elemente cu număru 8
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 8
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
comparare a numerelor folosind diferite reprezentări ale acestora
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor folosind diferite procedee
|
Manual
Planşă model
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
|
Fructe - desen
|
18.11
19.11
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Numărul şi cifra 9
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
unor mulţimi cu 9 elemente
-asocierea
mulţimilor cu 9 elemente cu numărul 9
-scrierea,
citirea, identificarea numărului 9
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
comparare a numerelor folosind diferite reprezentări ale acestora
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor folosind diferite procedee
|
Manual
Planşă model
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Animale
sălbatice
|
20.11
24.11
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Numărul 10
2
|
2.3
1.2
2.5
|
-identificarea
mulţimilor cu 10 elemente
-asocierea
mulţimii cu 10 elemente cu numărul 10
-reprezentarea
scrisă a numărului 10 prin cele 2 cifre
-exerciţii de
numărare cu pas dat
-exerciţii de
comparare a numerelor, folosind diferite reprezentări ale acestora
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor folosind diferite procedee
|
Manual
Planşă model
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
,,Chipul
cifrelor” – joc de rol
|
25.11
26.11
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Repet la matematică
1
|
1.2
2.3
2.4
2.5
3.1
4.1
4.2
|
--exerciţii de
scriere a şirului numeric 0-10 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
-exerciţii de
continuare a unor modele repetitive reprezentate prin obiecte, desene sau
numere;
-exerciţii în
şirul numerelor 0-10: de numărare cu
pas dat ,,înainte” şi ,,înapoi”, de ordonare, completare, compunere,
descompunere
|
Manual
Beţişoare
Jetoane
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
27.11
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Ce ştim, cât ştim?
1
|
1.2
2.3
2.4
2.5
3.1
4.1
4.2
|
--exerciţii de
scriere a şirului numeric 0-10 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
-exerciţii de
continuare a unor modele repetitive reprezentate prin obiecte, desene sau
numere;
-exerciţii în
şirul numerelor 0-10: de numărare cu
pas dat ,,înainte” şi ,,înapoi”, de ordonare, completare, compunere,
descompunere
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Cântec: ,,zece
negri mititei”
|
2.12
|
Probă scrisă
|
Unitatea IV: ,,Adunarea şi scăderea numerelor naturale
de la 0 la 10”
|
Nr. ore alocate: 21 ore Perioada: 3.12
– 21.01
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Învăţ să adun şi să scad
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-
reprezentarea grafică a operaţiilor de adunare şi scădere prin folosirea simbolurilor
matematice ,, +”, ,,-“ şi ,,=”
-introducerea
conceptelor de adunare şi scădere pe
baza operaţiilor cu muţimi de obiecte
-exprimarea în
cuvinte proprii a modului de lucru folosit în rezolvarea unor sarcini care
solicită operarea cu obiecte şi numere
-exerciţii de
utilizare adecvată a limbajuliui matematic în situaţiui cotidiene
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Învăţarea
cântecului „Dormi copile drag”
|
3.12.2009
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
1
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 1 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Jocuri cu numere
|
4.12
8.12
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
0
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
adunare şi scădere cu 0 prin calcul mintal; folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Jocuri cu numere
|
9.12
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
2
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 2 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de compunere
şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Joc: poezie,
mişcare, desen
|
10.12
11.12
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
3
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 3 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Jocul
numerelor
|
15.12
16.12
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
4
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
adunare şi scădere cu 4prin calcul mintal; folosind sprijin cu obiecte ;
exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Lumea poveştilor: ,,Povestea gâştelor”
|
17.12
18.12
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
5
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 5 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Cântec: ,,Cinci raţe înotau”
|
5.01.2010
6.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
6
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 6 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Ghicitori
|
7.01
8.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
7 şi 8
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
adunare şi scădere cu 7 şi 8 prin calcul mintal; folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Audiere:
,,Albă-ca-Zăpada”
|
12.01
13.01
|
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea şi scăderea cu
9 şi 10
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu 9 şi 10 prin calcul mintal, folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Jocul
numerelor
|
14.01
15.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Repet la matematică
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
adunare şi scădere cu numerele învăţate, prin calcul mintal, folosind sprijin
cu obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în sume sau diferenţe de numere
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Prietenia:
,,Ridichea uriaşă”
|
19.01
20.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Ce ştim, cât ştim?
Probă de evaluare
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
adunare şi scădere cu 0 prin calcul mintal; folosind sprijin cu
obiecte ; exerciţii de scriere a operaţiei;
-exerciţii de
observare a legăturii dintre adunare şi scădere, fără efectuarea probei
operaţiei
-utilizarea
limbajului matematic adecvat
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup, individuală
|
Ghicitori
,,Chipul
cifrelor” – joc de rol
|
21.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Unitatea
V: ,,Numerele naturale de la 0 la 20. Adunarea şi scăderea fără trecere peste
ordin”
|
Nr. ore alocate: 13 ore Perioada:22.01
– 19.02
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Formarea citirea şi
scrierea numerelor de la 10 la 20
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-gruparea
obiectelor câte 2, 3, 4 …10;
-jocuri de
numărare cu obiecte în care grupele de câte 10 se înlocuiesc cu un alt
obiect;
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul numeric şi invers;
-exerciţii de
numărare cu pas dat ,,înainte” şi ,,înapoi” cu şi fără sprijin de obiecte sau
desene;
-exerciţii de
scriere şi citire a numerelor de la 10 la 20.
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Audiere:
,,Lebedele sălbatice” ,de H.Chr.Andersen
|
22.01.2010
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Ordonarea şi compararea
numerelor naturale de la 10 la 20
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 10 la 20;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 10-20 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Repovestire ,,Lebedele sălbatice”,de
H.Chr.Andersen
|
26.01
27.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea numerelor
formate din zeci cu numere formate din unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor oral şi în scris a unui număr format
din zeci cu un număr format din unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
28.01
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a
scăderilor, oral şi în scris, a unui număr format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi
unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Joc: poezie,
mişcare, desen
|
29.01
9.02
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Adunarea numerelor
naturale formate din zeci şi unităţi cu numere formate din unităţi
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi cu un număr format
din unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
10.02
11.02
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Rezolv probleme
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
analiză a părţilor componente ale unei
probleme;
-rezolvarea de
probleme cu obiecte sau desene şi verificarea rezultatului prin numărare;
-rezolvarea de
probleme de tipul a+b=x, a-b=x, în care a, b sunt numere date;
-exerciţii de
transformare a problemelor păstrând numerele neschimbate;
-schimbarea
umerelor într-o problemă dată, cu păstrarea tematicii;
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
12.02
16.02
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Repet la matematică
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-20,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
17.02
18.02
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Mă verific
-probă de evaluare
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-20,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Ghicitori
|
19.02
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Unitatea
VI: ,,Numerele naturale de la 0 la 100”
|
Nr. ore alocate: 8 ore Perioada:23.02 – 5.03
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Formarea, citirea şi
scrierea numerelor naturale de la 20 la 30
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-gruparea
obiectelor câte 2, 3, 4 …10;
-exerciţii de
grupare şi regrupare a obiectelor;
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul
numeric şi invers;
-exerciţii de
numărare cu pas dat ,,înainte” şi ,,înapoi” cu şi fără sprijin de obiecte sau
desene;
-exerciţii de
scriere şi citire a numerelor de la 20 la 30.
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Audiere:
,,Povestea gâştelor” ,de G.Coşbuc
|
23.02
|
Proba orală
Probă practică
|
Ordonarea şi compararea
numerelor naturale de la 20 la 30
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 20 la 30;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 0-30 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Repovestire ,,Povestea gâştelor”, de
G.Coşbuc
|
24.02
|
Proba orală
|
Formarea, citirea şi
scrierea numerelor naturale de la 30 la 100
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-gruparea
obiectelor câte 2, 3, 4 …10;
-exerciţii de
grupare şi regrupare a obiectelor;
-exerciţii de
trecere de la şirul obiectual la şirul
numeric şi invers;
-exerciţii de
numărare cu pas dat ,,înainte” şi ,,înapoi” cu şi fără sprijin de obiecte sau
desene;
-exerciţii de
scriere şi citire a numerelor de la 30 la 100.
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Desen ,,Gâşte pe lac”
|
25.02
|
Proba orală
|
Ordonarea şi compararea
numerelor naturale de la 30 la 100
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 30 la 100;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 0-100 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Cântec:,,Vulea
şi gâsca”
|
26.02
2.03
|
Proba orală
|
Repet la matematică
2
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 0 la 100;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 0-100 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Planşă
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
3.03
4.03
|
Proba orală
|
Mă verific
-probă de evaluare
sumativă
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 0 la 100;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 0-100 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Fişe de lucru
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
5.03
|
Proba orală
|
Unitatea
VII: ,,Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 30 fără trecere
peste ordin”
|
Nr. ore alocate: 13 ore Perioada:9.03
– 30.03
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Adunarea numerelor
formate din zeci cu numere formate din unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de adunare, oral şi în scris a unui număr format din zeci cu un
număr format din unităţi
-verificarea
rezultatelor adunării cu ajutorul obiectelor
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date obiectual sau figurate prin desene simple
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Joc
de rol: ,,La cumpărături”
|
9.03
|
Proba orală
Probă practică
|
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de scădere, oral şi în scris a unui număr format din unităţi
dintr-un număr format din zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor adunării cu ajutorul obiectelor
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date obiectual sau figurate prin desene simple
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Joc: ,,Eu spun una, tu
spui multe!”
|
10.03
|
Proba orală
|
Adunarea numerelor
formate din zeci şi unităţi cu numere formate din unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor, oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi cu un număr format din unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
11.03
|
Proba orală
|
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a
scăderilor, oral şi în scris, a unui număr format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi
unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Joc: poezie,
mişcare, desen
|
12.03
|
Proba orală
|
Adunarea numerelor
formate din zeci şi unităţi cu numere formate din zeci
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor, oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi cu un număr format din zeci
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
,,Când şi pe
unde traversăm strada?”
|
16.03
|
|
Scăderea numerelor
naturale formate din zeci din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a
scăderilor, oral şi în scris, a unui număr format din zeci dintr-un număr format din zeci şi
unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
,,Ştim să circulăm!” - concurs
|
17.03
|
|
Adunarea numerelor
naturale formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
18.03
|
Proba orală
|
Scăderea numerelor
naturale formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a scăderilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
19.03
|
|
Rezolv probleme
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
analiză a părţilor componente ale unei
probleme;
-rezolvarea de
probleme cu obiecte sau desene şi verificarea rezultatului prin numărare;
-rezolvarea de
probleme de tipul a+b=x, a-b=x, în care a, b sunt numere date;
-exerciţii de
transformare a problemelor păstrând numerele neschimbate;
-schimbarea
umerelor într-o problemă dată, cu păstrarea tematicii;
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
23.03
24.03
|
Proba orală
|
Repet la matematică
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-30,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei probleme fără ca tipul de problemă să se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
25.03
26.03
|
Proba orală
|
Mă verific
-probă de evaluare
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-30,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Ghicitori
|
30.03
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Unitatea
VIII: ,,Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 fără trecere
peste ordin”
|
Nr. ore alocate: 15 ore Perioada:31.03
– 30.04
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Adunarea numerelor
formate din zeci
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de adunare, oral şi în scris a numerelor formate din zeci
-verificarea
rezultatelor adunării cu ajutorul obiectelor
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date obiectual sau figurate prin desene simple
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Audiere:
,,Cei trei purceluşi”
de S.Mihailov
|
31.03
|
Proba orală
Probă practică
|
Scăderea numerelor
naturale formate zeci
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de scădere, oral şi în scris, a numerelor formate din zeci
-verificarea
rezultatelor adunării cu ajutorul obiectelor
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date obiectual sau figurate prin desene simple
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Repovestire ,,Cei trei purceluşi”
de S.Mihailov
|
1.04
|
Proba orală
|
Adunarea numerelor
formate din zeci cu numere formate din unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- însuşirea algoritmului
de efectuare a adunărilor, oral şi în scris, a unui număr format din zeci cu
un număr format din unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
2.04
|
Proba orală
|
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a
scăderilor, oral şi în scris, a unui număr format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi
unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Joc: poezie,
mişcare, desen
|
13.04
|
Proba orală
|
Adunarea numerelor
naturale formate din zeci şi unităţi cu numere formate din zeci
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi cu un număr format
din zeci
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
14.04
|
Proba orală
|
Scăderea numerelor
naturale formate din zeci din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a scăderilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci dintr-un număr format din
zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
15.04
|
|
Adunarea numerelor
formate din zeci şi unităţi cu numere
formate din unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
- însuşirea algoritmului
de efectuare a adunărilor, oral şi în scris, a unui număr format din zeci şi
unităţi cu un număr format din unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
16.04
|
||
Scăderea numerelor
naturale formate din unităţi din numere formate din zeci şi unităţi
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a
scăderilor, oral şi în scris, a unui număr format din unităţi dintr-un număr format din zeci şi
unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
20.04
|
||
Adunarea numerelor naturale
formate din zeci şi unităţi cu numere formate din zeci şi unităţi
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a adunărilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi cu un număr format
din zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
,,Calculează
şi desenul completează” - joc
|
21.04
22.04
|
|
Scăderea numerelor
naturale formate din zeci şi unităţi
din numere formate din zeci şi unităţi
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-însuşirea
algoritmului de efectuare a scăderilor,oral şi în scris, a unui număr format
din zeci şi unităţi dintr-un număr
format din zeci şi unităţi
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-compunerea de
probleme pornind de la numere date
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Întrebări
vesele pentru copii isteţi.
|
23.04
27.04
|
|
Repet la matematică
2
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-100,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Manual
Numărătoare
Beţişoare
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
28.04
29.04
|
Proba orală
|
Mă verific
-probă de evaluare
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-100,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
-rezolvarea de
probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Ghicitori
|
30.04
|
Observare
directă
Observare
sistematică
Proba orală
Proba scrisă
|
Unitatea
IX: ,,Figuri geometrice”
|
Nr. ore alocate: 3 ore Perioada:4.05
– 6.05
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Forme plane
1
|
1.4
1.5
2.2
|
-identificarea
formelor plane în modele simulate şi în natură
-gruparea unor
obiecte după anumite criterii stabilite
-poziţionarea
obiectelor în spaţiu (stânga, dreapta, sus, jos, interior, exterior)
-completarea
unor şiruri de obiecte după o anumită regulă
|
Manual
Riglă
Culori
Metoda
activ-participativă
Activitate
frontală, individuală, în perechi
|
Forme plane
|
4.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Figuri geometrice
1
|
1.4
1.5
3.1
|
-identificarea
şi denumirea figurilor geometrice : dreptunghi, pătrat, triunghi, cerc
-recunoaşterea
formei obiectelor din mediul înconjurător
-selectarea
figurilor geometrice cunoscute dintre alte forme plane
-descrierea
verbală a figurilor geometrice întâlnite
-desenarea
formelor plane cu şablon şi/sau mâna liberă
-decuparea
unor figure desenate
-identificarea
interiorului şi exteriorului unei figure geometrice
|
Manual
Figure
geometrice
Şabloane
Jetoane
Riglă
Beţe de
chibrit
Metoda
activ-participativă
Activitate
frontală, independentă, în grup
|
Colaj-figuri
geometrice
|
5.05
|
Proba orală
|
Ce ştim, cât ştim?
-probă de evaluare
sumativă
1
|
1.3
2.3
3.1
|
-exerciţii de
recunoaştere, numire, descriere, clasificare a figurilor geometrice învăţate
|
Fişe de lucru
Manual
Piese din lemn
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
6.05
|
Proba orală
|
Unitatea
X: ,,Măsurarea mărimilor”
|
Nr. ore alocate: 8 ore Perioada:7.05
– 20.05
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Măsurarea lungimii
1
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii-joc
de măsurare a lungimii unor obiecte folosind unităţi nestandard (creion, gumă,
palmă, pas etc.);
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare;
-exerciţii de
măsurare a unor obiecte folosind etaloane diferite; consemnarea rezultatelor
şi discutarea lor;
-exerciţii de
ordonare a unor obiecte după dimensiune, prin comparări succesive şi
exprimarea rezultatelor
(,,mai
lung”/mai scurt”, ,,mai înalt”/,,mai scund”, ,,cel mai înalt” etc.)
-înregistrarea
în diverse forme (desen, numeric) a rezultatelor măsurătorilor
|
Fişe de lucru
Manual
Diferite
obiecte
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Lumea
insectelor: ,,Gândăcelul”, de E.Farago - memorare
|
7.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Măsurarea capacităţii
vaselor
1
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii-joc
de măsurare a lcapacităţii unor vase,
folosind unităţi nestandard (vase de capacităţi diferite);
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare;
-exerciţii de
măsurare capacităţii unor vase folosind etaloane diferite; consemnarea
rezultatelor şi discutarea lor;
-exerciţii de
ordonare a unor obiecte după dimensiune, prin comparări succesive
-înregistrarea
în diverse forme (desen, numeric) a rezultatelor măsurătorilor
|
Fişe de lucru
Manual
Vase
capacităţi diferite
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri de măsurare a capacităţii vaselor
|
11.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Măsor masa corpurilor
1
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii-joc
de măsurare a masei unor obiecte folosind unităţi nestandard (balanţe
improvizate etc.);
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare;
-exerciţii de
măsurare a masei unor obiecte folosind etaloane diferite; consemnarea
rezultatelor şi discutarea lor;
-exerciţii de
ordonare a unor obiecte după dimensiune, prin comparări succesive şi
exprimarea rezultatelor
(,,mai
greu”/mai uşor”, ,,cel mai greu” etc.)
-înregistrarea
în diverse forme (desen, numeric) a rezultatelor măsurătorilor
|
Fişe de lucru
Manual
Diferite
obiecte
Balanţe
improvizate
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri de comparare a masei animalelor din
imagini
|
12.09
|
Proba orală
Probă practică
|
Măsurarea timpului
2
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii de
citire a orei şi a jumătăţilor de oră pe ceas;
-exerciţii de
localizare a evenimentelor cotidiene în termenii: ,,înainte”, ,,după”, ,,în
timp ce”;
-exerciţii de
înregistrare a unor evenimente pe parcursul unei ore, zile et.;
-jocuri de
folosire a ceasului;
-exerciţii de
identificare a unor date din calendar;
-rezolvări de
probleme
|
Fişe de lucru
Manual
Ceasuri din
carton
Calendar
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Programul
zilnic al şcolarului
|
13.05
14.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Repet la matematică
2
|
1.6
3.1
2.4
|
-exerciţii-joc
de măsurare cu unităţi nestandard a lungimii, capacităţii, masei unor obiecte
-ordonarea
unor obiecte în funcţie de grosimea, lungimea, întinderea sau forma lor
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare; măsurarea aceloraşi obiecte
folosind etaloane de forme şi mărimi diferite
-consemnarea
rezultatelor şi discutarea lor
-recunoaşterea
necesităţii unui etalon comun pentru efectuarea unor comparaţii
-descrierea
verbală a procedurii de măsurare şi comparare a obiectelor
-rezolvarea
unor probleme simple legate de situaţii practice de măsurare a mărimilor
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu
unităţi de măsură
|
18.05
19.05
|
Proba orală
Probă practică
Autoevaluare
|
Ce ştim, cât ştim?
-probă de evaluare
1
|
1.6
3.1
2.4
|
-exerciţii-joc
de măsurare cu unităţi nestandard a lungimii, capacităţii, masei unor obiecte
-ordonarea
unor obiecte în funcţie de grosimea, lungimea, întinderea sau forma lor
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare; măsurarea aceloraşi obiecte
folosind etaloane de forme şi mărimi diferite
-consemnarea
rezultatelor şi discutarea lor
-recunoaşterea
necesităţii unui etalon comun pentru efectuarea unor comparaţii
-descrierea
verbală a procedurii de măsurare şi comparare a obiectelor
-rezolvarea
unor probleme simple legate de situaţii practice de măsurare a mărimilor
|
Fişe de lucru
Manual
Jetoane
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu
unităţi de măsură
|
20.05
|
Probă scrisă
|
Unitatea
XI: ,,Recapitulare finală”
|
Nr. ore alocate: 13 ore Perioada:21.05
– 11.06
Detalieri de conţinut
|
Ob. de ref.
|
Activităţi de învăţare
|
Resurse
|
Activităţi transdiscipli-
nare
|
Repere temporale
|
Evaluare
|
Numerele naturale de la
0 la 100
2
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
- exerciţii de
ordonare şi comparare a numerelor de la 0 la 100;
-exerciţii de
compunere şi descompunere a numerelor în zecile şi unităţile din care sunt
formate;
-exerciţii de
completare a unui şir de numere, descoperind regula;
-exerciţii de
scriere a unui şir numeric 0-100 (în ordine crescătoare/descrescătoare);
|
Fişe de lucru
Manual
Diferite obiecte
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Audiere:
,,Lebedele sălbatice” ,de H.Chr.Andersen
|
21.05
25.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Operaţii de adunare şi
scădere
3
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii de
efectuare a adunărilor şi scăderilor în concentrul 0-100,oral şi în scris;
-verificarea
rezultatelor cu ajutorul obiectelor
-exprimarea cu
voce tare a etapelor de calcul
|
Fişe de lucru
Manual
Vase
capacităţi diferite
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Repovestire ,,Lebedele sălbatice”,de
H.Chr.Andersen
|
26.05
27.05
28.05
|
Proba orală
Probă practică
|
Probleme
3
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
- rezolvarea
de probleme în care numerele sunt date de desene simple
-exerciţii de
schimbare a componentelor unei
probleme fără ca tipul de problemă să
se schimbe;
-formularea de
probleme cu sprijin concret în obiecte sau desene;
-formularea de
probleme pronind de la o temă dată;
- formularea
de probleme pronind de la numere date;
|
Fişe de lucru
Manual
Diferite
obiecte
Balanţe
improvizate
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocuri cu numere
|
1.06
2.06
3.06
|
Proba orală
Probă practică
|
Figuri geometrice şi
unităţi de măsură
1
|
1.6
2.3
3.1
2.4
|
-exerciţii de
recunoaştere, numire, descriere, clasificare a figurilor geometrice învăţate
-exerciţii-joc
de măsurare cu unităţi nestandard a lungimii, capacităţii, masei unor obiecte
-ordonarea
unor obiecte în funcţie de grosimea, lungimea, întinderea sau forma lor
-alegerea
etalonului potrivit pentru o anumită măsurătoare; măsurarea aceloraşi obiecte
folosind etaloane de forme şi mărimi diferite
-consemnarea
rezultatelor şi discutarea lor
-recunoaşterea
necesităţii unui etalon comun pentru efectuarea unor comparaţii
-descrierea
verbală a procedurii de măsurare şi comparare a obiectelor
-rezolvarea
unor probleme simple legate de situaţii practice de măsurare a mărimilor
|
Fişe de lucru
Manual
Ceasuri din
carton
Calendar
Activităţi
frontale
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Confecţionăm
ceasul
|
4.06
|
Proba orală
Probă practică
|
Evaluare finală
1
|
1.6
3.1
2.4
|
-
|
Fişe de lucru
Activităţi
individuale
Activităţi în
grup
|
Jocul
numerelor
|
8.06
|
Proba scrisă
|
Jocuri matematice
3
|
9.06
10.06
11.06
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu